Executive programme Digitale Marketing & Communicatie

In het programma Digitale Marketing & Communicatie leer je onder andere hoe je een merk goed kan beheren, meten en versterken in een versnipperd medialandschap. Deelnemers ontwikkelen zodoende een beter begrip van media, merken en communicatie in de constant veranderende digitale wereld van de 21e eeuw.


Digitale Marketing & Communicatie in het kort

  • Staat je merk voor een idee?
  • Merkbeheer in een ongecontroleerde wereld.
  • Aandacht vangen in een versnipperd medialandschap.
  • Hoe zorg je ervoor dat anderen je merk communiceren en verkopen?
  • Hoe maak je content marketing meetbaar?
  • Hoe instant is je webcare?
  • Neuroscience en impliciete meetmethoden.
  • Privacy. 
AAGS

Fotograaf: AAGS

Disruptieve veranderingen doen zich voor op technologisch, sociaal/maatschappelijk en economisch vlak. Sommige werkgebieden merken er nog weinig van. Voor de wereld van merken, communicatie en media gaat dit echter niet op. De wijze waarop we als merken communiceren met onze klanten en stakeholders is ingrijpend veranderd en onderhevig aan een fundamentele transitie. De grondgedachte van waaruit we merken laden verandert.

  • We moeten vaker het initiatief leggen bij ons publiek in communicatie.
  • We moeten anders gaan denken over hoe betekenis wordt gegeven, voorzover dat al bewust gebeurt, aan onze communicatie door consumenten. 
  • Een one-to-many model wordt gecomplementeerd met een one-to-one maar zeker ook een many-to-many model. Hierbij is er behalve de branded, ook social en expert content die wordt gedeeld, verrijkt en beoordeeld.
  • De media die we inzetten om de gedachten te delen, veranderen continu. Het pallet wordt steeds geschakeerder en de manieren om ze in te zetten, wijzigen eveneens.
  • Hoe we de regie moeten voeren over onze merken en communicatie in een zich verder digitaliserend landschap is een continue uitdaging.
  • Vraag daarbij is hoe we ons budget moeten stellen en alloceren en hoe we de doelstellingen in relatie tot de communicatiemiddelen optimaliseren.

De Masterclass Digitale Marketing & Communicatie past bij één of meerdere UWV kansberoepen. Klik hier voor meer informatie.


Diploma
Certificaat
Type
Contractonderwijs
Vorm
Kortlopend
Toelatingseisen
Vooropleiding nodig
Voertaal
Nederlands

Gepubliceerd door  Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen