Amsterdam Business School stijgt in Financial Times-ranglijst voor beste Finance-opleidingen

15 juni 2018

Voor de tweede keer op rij wordt de Executive Master in International Finance (MIF) van de Amsterdam Business School (ABS) genoemd in de Financial Times-ranglijst voor beste Finance-opleidingen aan Business Schools wereldwijd. De opleiding klimt op naar een vierde positie.

'We zijn er trots op dat onze MIF-opleiding voor de tweede keer in deze ranking staat. We optimaliseren de opleiding continu, om deze zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de steeds veranderende internationale financiële marktsituatie. Mede hierdoor kunnen onze afgestudeerden overal ter wereld terecht', aldus Han van Dissel, decaan van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de UvA.

Technologie brengt veranderende vraag naar financieel talent

Marc Salomon, voorzitter van ABS, ziet een groter wordende behoefte aan kennis van moderne financiële technologieën. 'Als vanzelfsprekend nemen wij onderwerpen als blockchain en fintech op in ons curriculum. Onze studenten kunnen daardoor inspelen op de stijgende vraag naar kennis van deze technologieën binnen de financiële markt.'

MIF

Over de Financial Times-ranglijsten

De ranglijst waarin ABS vermeld wordt gaat het om Masteropleidingen voor studenten met werkervaring. De ranglijst stelt de Financial Times jaarlijks op aan de hand van indicatoren zoals wetenschappelijke kwalificaties van de staf, geografische- en genderdiversiteit en feedback van studenten over praktische relevantie en kwaliteit van het onderwijs.

Over Amsterdam Business School

ABS is de Business School van de Universiteit van Amsterdam en biedt Bachelor- en Masterprogramma’s in de Bedrijfskunde aan. Daarnaast biedt ABS programma’s voor studenten met werkervaring, waaronder MBA en MIF. Speerpunten voor wat betreft onderzoek zijn Big Data & Business Analytics en Corporate Social Responsability. ABS werkt nauw samen met ACE Venture Lab om ondernemerschap bij studenten te stimuleren.

Gepubliceerd door  Economie en Bedrijfskunde